Jouw lege blikjes zijn geld waard! Dat tonen we in deze dynamische informatie- en activatiecampagne in opdracht van Statiegeld Nederland. Met in de hoofdrol: catchy animaties en muziek van De Jeugd van Tegenwoordig.
Wat doe jij met je lege blikjes? Inleveren toch! Sinds 1 april 2023 krijg jij statiegeld wanneer je je blikjes inlevert.Dat betekent: minder afval, meer hergebruik én een extra zakcentje. Win, win(win!).
Al 94% van de Nederlanders weet af van statiegeld op plastic flessen. Hoog tijd om hetzelfde te bereiken voor blikjes!In opdracht van Statiegeld Nederland produceren we daarom deze dynamische campagne. Het doel? De Nederlandseconsument informeren én activeren.
Helder, levendig en activerend. Dát is de toon die we nastreven. Onze in-house animatoren staken de koppen bij elkaar en hadden… aan één blik genoeg – letterlijk.
We animeren een hele wereld rondom de held van het verhaal: het statiegeldblikje. Creatief gaan we all out. Met onverwachtse overgangen, dynamiek in alle richtingen én een moeiteloze versmelting van 2d en3d trekken we alle animatietechnieken uit de kast. In slechts 25 seconden ga je mee op stap van aankoop tot consumptie en inleveren. Simpel eigenlijk hè, recyclen – alleen even letten op dat logo, deukjes en de barcode.
We kiezen voor frisse kleuren en een papier-ish look waarmee we de campagne een aanraakbaar tintje geven. Zo laten we het uiterlijk van de campagne subtiel aansluiten bij het hoofdthema:recycling. Qua copy houden we het helder en to-the-point.
We lanceren de campagne zowel online als offline. Zichtbaarheid van je woonkamer tot het inleverpunt. Met een TV-commercial, (digitale) out of home advertising, social media advertising én in-store communicatie is dit een allround campagne waar je als consument niet omheen kunt!
NOISE