Voor Statiegeld Nederland produceren we de catchy activatiecampagne Statiemonnie. Samen met rapper Donnie en ons in-house animatieteam zetten we recycling op de kaart!
Lege blikjes en flesjes inleveren: easy, zou je denken! Maar wat doe je eigenlijk met je afval als je onderweg bent? En op het strand? Op de sportclub? Of tijdens Koningsdag? Dát gaan we je laten zien. In opdracht van Statiegeld Nederland lanceren we Statiemonnie, een catchy activatiecampagne waardoor alle blikjes en flesjes voorgoed in de recycletunnel eindigen.
Hoe spreken we een sterk uiteenlopende doelgroep – 18 miljoen Nederlanders – aan? Met niemand minder dan rapper Donnie! Met maar liefst tien pakkende coupletten ruimen we alle recyclebelemmeringen één voor één uit de weg.
Goede muziek is één, oogstrelend artwork is twee. Met animatie en vormgeving van de bovenste plank lijmen we de hele campagne vakkundig aan elkaar. Een visueel snoepje, if you ask us. De rode draad door deze campagne is de hypnotiserende recycletunnel. Met deze 3d animatie grijpen we telkens terug naar het hoofddoel van de campagne: het recyclen van blikjes en flesjes. Door het inlevermoment te visualiseren met kleur en beweging maken we de handeling toegankelijk en aantrekkelijk. Zelfs Donnie is er ondersteboven van 😉.
Heel Nederland bereiken betekent overal zichtbaar zijn. En dat nemen we héél serieus. Onze vormgevers springen op de actualiteiten en zorgen dat niemand meer om deze catchy activatiecampagne heen kan. Exposure everywhere, en daar zijn we best een beetje trots op! Heb jij Statiemonnie al om je heen gespot?
NOISE